Jump to content
Jason_Williams

Обсуждение выпуска БзБ:BLITZ

Recommended Posts

11 часов назад, Rostic сказал:

А в стиме бывают предзаказы?

 

Не знаю, потому спросил. Ответ понятен. Спасибо.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 час назад, 72AG_heruv1me сказал:

Недавно установил BLITZ, и не смог найти в настройках кнопки откл/вкл автомата шага винта, неужели поправили работу автомата на BF-109 Е4(N)? В редакторе вроде работает как надо, а вот при первом сетевом вылете на Е4 при наборе высоты стала падать мощность до 0,6-0,8 ATA, по техночату ни каких повреждений не писалось, прогрев сделал, режимы работы двигателя при взлете не нарушал. Может опять добавили случайность отказа двигателя (хотя сообщения же отсутствовали)?

 

Да нет.  Это все тот же старый баг. 

И кнопки есть.  Только в русской версии они теперь называются както в духе "Режим пропеллера..." (... Переключить/включить/выключить). 

35 минут назад, Aurelius сказал:

 

Не знаю, потому спросил. Ответ понятен. Спасибо.

А то был не ответ.  Я тоже задавал вопрос :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Подскажите, не было ли упоминания в будущем обновление о поддержке джойстиков с более чем 32 кнопки. Или все же придется ставить какой то маппер или что то еще.

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 часов назад, Rostic сказал:

А в стиме бывают предзаказы?

В Стиме это основной способ распространения, наряду с продажей вышедшего контента. 

 

Интересно, это ограничение игры по качеству 3D-моделей, что у Веллингтона такие жуткие капоты? 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 час назад, Krysnic сказал:

Подскажите, не было ли упоминания в будущем обновление о поддержке джойстиков с более чем 32 кнопки. Или все же придется ставить какой то маппер или что то еще.

Это Вам нужно задать вопрос разработчикам ВИНДОВС , игра здесь не причем;) 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 часов назад, Gelmec сказал:

Это Вам нужно задать вопрос разработчикам ВИНДОВС , игра здесь не причем;) 

И тем не менее бзс, дкс и другие игры нормально видят устройства с более чем 32 кнопками, полагаю потому как используют более новые библиотеки директинпут.

Share this post


Link to post
Share on other sites

у меня при полете у облаков вдруг иногда исчезает и прицел и облака и даже трассеры с вражескими самолетами,

мне не до AA )  что делать то ?

Edited by Bashka_IF

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 часа назад, Bashka_IF сказал:

у меня при полете у облаков вдруг иногда исчезает и прицел и облака и даже трассеры с вражескими самолетами,

мне не до AA )  что делать то ?

Кэш почисти))

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 часов назад, II./JG51WaIther сказал:

Кэш почисти))

ок, попробую,

 

я надеялся это поможет еще от одной беды, но увы:

начал компанию от PiperKiev, отлетал миссию, выхожу из игры, вхожу снова - предлагает начать компанию заново, нет кнопки Continue ((

если не выходить из игры и просто по меню ходить, то кнопка Continue етсь !

но не выходить то придется когда то.

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 часов назад, Bashka_IF сказал:

ок, попробую,

 

я надеялся это поможет еще от одной беды, но увы:

начал компанию от PiperKiev, отлетал миссию, выхожу из игры, вхожу снова - предлагает начать компанию заново, нет кнопки Continue ((

если не выходить из игры и просто по меню ходить, то кнопка Continue етсь !

но не выходить то придется когда то.

Насчет облаков -  чистка кэша непоможет.  Частично спасает отключение отрисовки дальних/продвинутых облаков. Точно название не помню. Посмотри галочки в правом нижнем углу экрана настроек графики. 

 

Насчет продолжения кампании -  точно есть. Там пропустить любую миссию можно сразу после того как в самолете появляешься. Вечером прийду домой -  видео наглядное запишу. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 hours ago, Bashka_IF said:

ок, попробую,

 

я надеялся это поможет еще от одной беды, но увы:

начал компанию от PiperKiev, отлетал миссию, выхожу из игры, вхожу снова - предлагает начать компанию заново, нет кнопки Continue ((

если не выходить из игры и просто по меню ходить, то кнопка Continue етсь !

но не выходить то придется когда то.

 у меня такое было, когда я компанию не в ту папку на диске С поставил - папка заканчивалась на MOD. Поставил в другую папку - все ок.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 минут назад, inbeat777 сказал:

 у меня такое было, когда я компанию не в ту папку на диске С поставил - папка заканчивалась на MOD. Поставил в другую папку - все ок.

 

Так вот почему разрабы из ТФС постоянно твердят: "удалите старую версию игры и папку настроек с окончанием MOD".  Ато у меня они обе довольно долго вместе жили и работали.  Но у меня кампании для обеих игр установлены были, может потому и не замечал проблемы. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

TFS 5.0 Alpha, показаны новые эффекты дыма ночью.

 

1084971720_LondonUnderAttack1.thumb.jpg.27b984cb50e39f5be68cd488abb18266.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 часов назад, Rostic сказал:

 

Так вот почему разрабы из ТФС постоянно твердят: "удалите старую версию игры и папку настроек с окончанием MOD".  Ато у меня они обе довольно долго вместе жили и работали.  Но у меня кампании для обеих игр установлены были, может потому и не замечал проблемы. 

разобрался. было веселее, вместо \users...\mission  я скопировал в ...missions

 

теперь еще вопрос - в стандартной кампании за британию в последней миссии где катать Флоренс у меня вид как будто глаза во рту

как в этом видео минуте на 5й

 

что бы подкрутить ? хочется пройти

 

Edited by Bashka_IF

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 час назад, Bashka_IF сказал:

разобрался. было веселее, вместо \users...\mission  я скопировал в ...missions

 

теперь еще вопрос - в стандартной кампании за британию в последней миссии где катать Флоренс у меня вид как будто глаза во рту

как в этом видео минуте на 5й

 

что бы подкрутить ? хочется пройти

 

 

Да катай где угодно. Желательно рядом с аэродромом, что бы в потемках не заблудиться :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 часов назад, Rostic сказал:

 

Да катай где угодно. Желательно рядом с аэродромом, что бы в потемках не заблудиться :)

да там же предусмотрено еще хенкель сбить во время катания )

да и хочется как то чтоб атмосфера была, а не просто "пройти"

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Атака на рассвете!"

Beaufighter Mk 1C атакует укрывающуюся танковую группу Оси.

Видео из альфа-теста, демонстрация улучшений карты и спецэффектов.

Автор видео: Pienoir.

 

Новости и обновления Team Fusion Simulations

https://www.facebook.com/teamfusionmod

 

 

Edited by Rostic
  • Thanks 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Смотрю я на эту графику, глаз радуется. А вот мозжечок понимает, что не потянет комп. Ох не потянет. -)))

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 минуты назад, I./KG40_BOPOH сказал:

Смотрю я на эту графику, глаз радуется. А вот мозжечок понимает, что не потянет комп. Ох не потянет. -)))

 

Вообще планируется улучшение производительности и стабильности ФПС. Но мы обязательно посмотрим на то, что получим :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 минут назад, Rostic сказал:

 

Но мы обязательно посмотрим на то, что получим :)

Да же если я буду уверен на 100% что мой комп не потянет, предзаказ буду покупать не раздумывая. В прочем, вроде предзаказа в стиме быть не может. 

Edited by I./KG40_BOPOH

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 час назад, I./KG40_BOPOH сказал:

В прочем, вроде предзаказа в стиме быть не может. 

Это TF сами сказали? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 минут назад, MicroShket сказал:

Это TF сами сказали? 

Нет. Я вроде в стиме о предзаказах ни разу не слышал. От сюда вывод и делаю.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 минуты назад, I./KG40_BOPOH сказал:

Нет. Я вроде в стиме о предзаказах ни разу не слышал. От сюда вывод и делаю.

А Вы откройте страницу магазина и посмотрите на то, что и как там продаётся. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

А "гномиков" на нормальных пилотов менять собираются ? Есть такая информация или нет?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Что-то четырёхпушечный Хуррь совсем уж злой получился.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Никто не в курсе, собираются они, наконец, добавить в игру нормальную динамическую кампанию?

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 часа назад, serezha70 сказал:

Никто не в курсе, собираются они, наконец, добавить в игру нормальную динамическую кампанию?

 

О таком они еще ни разу не сообщали (на сколько я помню).

Вероятнее всего, что нет.

 

 

Единственная динамическая кампания которая намечается, это онлайн проект Storm of War 5.

 

 

ПыСы: Сейчас есть онлайн проект TWC campaign. Но до "кампании" но не дотягивает всего по паре критериев, типа цель уничтоженная в прошлой миссии снова может быть целой. С другой стороны в нем есть много интересных особенностей:

1)радар;

2) персональная статистика;

3) изменение главных целей в следующей миссии для команды победившей в текущей миссии;

4) множество рейдов ботов (что-бы не скучать на сервере без игроков);

5) игроки на бомбардировщиках могут вызвать персональное прикрытие в виде нескольких  ботов, которые будут их сопровождать (при условии, что на сервере за вашу сторону мало игроков). В половине случаев даже спасают от ботов противника :);

6) система слепого бомбометания по площадным целям "Knickebein";

https://de.wikipedia.org/wiki/Knickebein_(Funkfeuer)

https://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_the_Beams

7) ограниченный "склад" самолетов для команды и ограничение доступа к редким самолетам в зависимости от живучести игрока.

Может еще, что- то забыл.

Все функции доступны через внутри-игровое меню ТАБ-4

 

Edited by Rostic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Понятно, только онлайн кампания

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 часов назад, Rostic сказал:

 

 

6) система слепого бомбометания по площадным целям "Knickebein";

https://de.wikipedia.org/wiki/Knickebein_(Funkfeuer)

 

 

А можно по подробнее об этом. Как работает? Как реализуется?

Примерно конечно представляю. Ты уже так работал? Если да, поделись опытом.

Мне видеться: Ориентир - курс-секундомер. Так ли? 

И как высчитываешь: Угол прицела-Время?

Edited by I./KG40_BOPOH

Share this post


Link to post
Share on other sites

Сразу в догонку. Про "Knickebein" прочитал. Но велика ли точность при данном бомбометании? По этому и задал вопросы выше.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 часа назад, I./KG40_BOPOH сказал:

Сразу в догонку. Про "Knickebein" прочитал. Но велика ли точность при данном бомбометании? По этому и задал вопросы выше.

 

Точность такова, что в Лондон попасть можно с вероятностью 100%, а в Аэродром чтоб попсать нужно точку сброса установить поточнее (перед целью), чтоб учесть время падения бомб и скорость самолета.

 

А вообще я пару раз побаловался этой штукой для навигации и забросил. Новичкам незнающим карту, очень пригодиться, а для старожилов БзБ - это лишние ненужные действия :)

 

Описание работы системы на сервер вот: https://imgur.com/a/K8AtFBZ

И под спойлером.

Переводить некогда, так что воспользуйся https://translate.google.com/

Скрытый текст

I got interested in implementing something like the Knickebein functionality. Because we believe in being fair to all, it's available to both sides on the server now.

Basically it allows you to set up "beams" that can guide you to various places and also alert you when you reach the target area with very good accuracy. But the functionality is quite basic (analog of WWII-era listening to various tones in headphones) so it requires knowing what you are doing and really flying it, not just setting an autopilot and forgetting it.

Also, some information about your beams leaks to the enemy--just as it did in WWII. (In WWII it was for technical reasons; in CloD it's also for technical reasons--mission developers don't have any way to receive extensive input except via the Chat screen, and everyone can read that--just as everyone could receive Knickebein transmissions in the war.) So, it opens up some interesting possibilities for both spying and disinformation campaigns, as well as potentially using encryption, as they did in WWII.

In-game, use chat command <kadd <kstart <knext <kprev to enter way points & get started, and <khelp for info and how to use.

I just used it to drop a perfect pattern on Dieppe Airfield from 18000 feet (using the regular bombsight for final drop, though you could use the Knickebein system for that as well, if you knew exactly where to set up the drop point). I think this has some interesting potential for both high altitude and low-altitude missions.

Again, in-game:
 

  • <kadd AV19
  • <kstart
  • <khelp
  • Try a basic version with <kni 70 20 (creates a Knickebein beam from your position bearing 70 degrees and 20 miles (or km, depending on army) away

 


Screen shots of the system in use along with explanations and suggestions for use:

https://imgur.com/a/K8AtFBZ

TWC Server Knickebein System Information and Command Help
System summary and command help based on the in-game help available via chat command <khelp

>>>>KNICKEBEIN SIMPLE OPERATION
To set up Knickebein, use chat command: <kni 90 25
This means set Knickebein target 90 degrees 25 km or miles from your current position (auto-adjusts: 25 km for Blues & 25 miles for Reds)

>>>>KNICKEBEIN ADVANCED OPERATION
To set up Knickebein waypoints:

<kadd AX10
<kadd AB23.8
<kadd BA14.3.2

You can add waypoints one at a time, as above, or add several at once like this:

<kadd AW23.2.8 AY26.1.2 BB21.1.8

Typical system usage is add waypoints via <kadd, then follow a sequence like this:

 

 

<kstart - (reach 1st waypoint) - <knext - (reach 2nd wp) <knext - (reach 3rd wp) - <koff


More about <kadd:

Formats like BA14 AC9.2 AZ.2.6 all work. Add 1-10 waypoints at a time. Waypoint is the center point of the given sector.

For more exact waypoints, use this format to add a point:

<kadd 200311 192300

This adds an exact map coordinate (x,y) point; get coordinates from TWC radar web site or Full Mission Builder. You can add only one at at time. Formatting characters (,) are ignored, os for example you could enter the above point as:

<kadd (200311, 192300)

How to find waypoint sectors, keypad numbers, coordinates? See below for a detailed explanation.

Main Knickebein commands:

<kstart <knext <kprev <koff <kon <kclear <klist <kinfo <khelp

Most commands can be abbreviated to 2 letters, so <ks, <kn, <kp, <kl, <kd, <kc, <ki, <kh etc

<kstart is the most common command and so can be abbreviated <k.

Explanation of commands:

<kstart 4 or <k 4 - starts Knickebein @ waypoint #4
Starts with waypoint #1 if none given.

So, for example, you would add a series of waypoints and start following the first one via these two commands:

<kadd AE21 AB1.2 AC9.8.2
<kstart

<knext - skip to next waypoint and start following it

<kprev - back to previous waypoint and start following it

<koff - display off

<kon - display back on & continue to previous waypoint

<klist - list waypoints along with waypoint numbers for use in <kstart and <kdel

<kdel 4 - delete waypoint #4

<kclear - clear all waypoints

<kinfo - info about current waypoint, including start and end points and map sectors, and the magnetic heading you will need to be on to follow the beam

<kstart <knext <kprev will all vector you from wherever you currently are to the given waypoint. So you can <kadd a large number of potential
targets before takeoff, then during flight <klist <knext <kprev and/or <k 5 to select the one you want, and vector direct from where you are to it.

Knickebein in-game display and how Knickebein works
Knickebein used one narrow beam to keep pilots on course to target and another beam crossing the first to indicate when target was reached.

On your display, the directional beam is shown via symbols + (turn right), - (turn left), or = (you're right on).

The second beam (distance to target) is shown via symbols | (1 km) or . (100 meters)

Display uses your HUD. Here are some examples of how it might look:

----||||||
++++++||||||||
=....
=*

Each + or - is 100 meters left/right of the beam center (=)

Each | or . represents 1km or 100m from cross beam, max 10 km shown (both the main & cross beams were *narrow* beams--possibly even narrower in real life than indicated here.)

The |||||||||| indicator shows a maximum of 10 km from the cross beam. It starts at |||||||||| and remains there until y ou hit the crossbeam, when it will start to count down by km and then by 100 m (.) units.

At =* you are on target within a 100 meter square, the approx. accuracy of the historic Knickebein system.

Example: How to bomb with Knickebein

For example, to bomb with the system, you could use two methods:

Method #1: Knickebein wayfinding and alignment, final drop with bomb sight

* Set up a series of waypoints to take you into your target on the desired course, with the final waypoint being the planned target
* Once you are on course and close enough to see the target, switch to your regular bomb sight and proceed.
* The advantage of Knickebein in this situation is you can ensure navigation to the target even in an area you are unfamiliar with, and precise alignment with the target from a far longer distance than you can see--even further than you can see in ideal conditions. In less than ideal conditions, the advantage is even more apparent.
* These advantages are the reason systems like Knickebein where implemented by both sides during WWII.
* See for example https://en.wikipedia.org/wiki/Gee_(navigation) and https://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_the_Beams

Method #2: Knickbein for wayfinding, alignment, and bomb drop

* Set up a series of waypoints to take you to your target. But this time, instead of making the final waypoint the precise location of your target, do some planning nad calculation to determine your planned altitude and make the final waypoint your bomb-drop point.
* Fly the waypoints and when you hit =* at the final waypoint, drop bombs.
* Both sides used this type of system in WWII, especially to hit area targets like factory complexes or airports at night or in bad weather.
* With an accuracy of 100 meters and some uncertainty due to bomb drop calculations, you're not going to hit a postage stamp with this sytem but you could certainly hit an airport or industrial area.

How to find coordinates or sector numbers of your waypoints

This link with screenshots and explanation of Knickebein use also discusses how to find sectors and/or coordinates for your waypoints.

In brief: You can get sector names, keypads, and exact coordinates from the TWC radar/map system found here.

The Tactical Campaign server contact plotting map is password protected to trained operators on each side during the campaign. So you could ask your side's radar operator to locate a coordinate for you. Or you could enter the TWC Mission Server radar (password given at the link above) to find locations and coordinates--Mission Server uses the same coordinate system as Tactical Campaign server.

Other ways to get coordinates:

* The x,y coordinates for the full map are available in Full Mission Builder which is built into your CloD game (look under menu "Extras"). You would have to research recon photos, then find that location in FMB, find the exact coordinates using FMB, record them for later use, then add them in-game with a command like <kadd 24000 340243 <kadd (24000, 340243).

* Sector coordinates like AB12 or AV19 are shown on the in-game map: <kadd AV19 will take you to the center of that sector

* Sector coordinates plus keypad 1-9 can be easily estimated from the in-game map. Look at the map - find the sector number like BA9. Now imagine that sector square is divided into 9 smaller squares, numbered 1-9 like the keypad on a computer keyboard. A command like <kadd AV19.2 will take you to the center of that keypad sector.

You can also get sectors with keypad from the TWC Radar Map mentioned above.

* Sector coordinates with double keypad like AV19.2.1 can also be estimated easily from the in-game map. Once you have a keypad sector like AV19.2, just divide that small keypad sector again into 9 squares numbered 1-9 like a computer keypad. You can estimate this pretty closely just using the in-game map.

You can also get double-keypad sectors from the TWC Contact Plotting Map or from in-game objective lists (Tab-4).

<kadd AV19.2.1 will take you to the center of the double keypad sector.

FYI: Map sectors like AG17 are 10,000 meters on a side. Single keypad sectors like AG17.8 are 3333 meters on a side. Double keypad sectors like AG17.8.3 are 1111 meters on a side. The Knickebein system is accurate to a 100-meter square if you hit the =* point exactly. So you can see why you might want exact coordinates of a location if you are precision bombing, whereas sectors might be plenty good enough for general navigation.

Information leakage: Inevitable and historical
As mentioned above, when you enter your waypoints, the information is in the chat window and so it "leaks" to all players online. However, this is similar to the situation in WWII, where there was no way to prevent the opposing side from being aware of your navigational aids, and using them or subverting them for their own purposes. Both sides were aware of this and came up with various schemes for using or subverting their and the enemy's systems to gain advantage for themselves or to mislead the enemy in various ways.

Can you ride the beam and drop your bombs accurately on target at dusk or at night, in good and bad weather, as historic WWII-era pilots did?

<<<End Knickebein system help>>>

 

Edited by Rostic
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 минут назад, Rostic сказал:

 

Переводить некогда, так что воспользуйся https://translate.google.com/

  Показать содержимое

I got interested in implementing something like the Knickebein functionality. Because we believe in being fair to all, it's available to both sides on the server now.

Basically it allows you to set up "beams" that can guide you to various places and also alert you when you reach the target area with very good accuracy. But the functionality is quite basic (analog of WWII-era listening to various tones in headphones) so it requires knowing what you are doing and really flying it, not just setting an autopilot and forgetting it.

Also, some information about your beams leaks to the enemy--just as it did in WWII. (In WWII it was for technical reasons; in CloD it's also for technical reasons--mission developers don't have any way to receive extensive input except via the Chat screen, and everyone can read that--just as everyone could receive Knickebein transmissions in the war.) So, it opens up some interesting possibilities for both spying and disinformation campaigns, as well as potentially using encryption, as they did in WWII.

In-game, use chat command <kadd <kstart <knext <kprev to enter way points & get started, and <khelp for info and how to use.

I just used it to drop a perfect pattern on Dieppe Airfield from 18000 feet (using the regular bombsight for final drop, though you could use the Knickebein system for that as well, if you knew exactly where to set up the drop point). I think this has some interesting potential for both high altitude and low-altitude missions.

Again, in-game:
 

  • <kadd AV19
  • <kstart
  • <khelp
  • Try a basic version with <kni 70 20 (creates a Knickebein beam from your position bearing 70 degrees and 20 miles (or km, depending on army) away

 


Screen shots of the system in use along with explanations and suggestions for use:

https://imgur.com/a/K8AtFBZ

TWC Server Knickebein System Information and Command Help
System summary and command help based on the in-game help available via chat command <khelp

>>>>KNICKEBEIN SIMPLE OPERATION
To set up Knickebein, use chat command: <kni 90 25
This means set Knickebein target 90 degrees 25 km or miles from your current position (auto-adjusts: 25 km for Blues & 25 miles for Reds)

>>>>KNICKEBEIN ADVANCED OPERATION
To set up Knickebein waypoints:

<kadd AX10
<kadd AB23.8
<kadd BA14.3.2

You can add waypoints one at a time, as above, or add several at once like this:

<kadd AW23.2.8 AY26.1.2 BB21.1.8

Typical system usage is add waypoints via <kadd, then follow a sequence like this:

 

 

<kstart - (reach 1st waypoint) - <knext - (reach 2nd wp) <knext - (reach 3rd wp) - <koff


More about <kadd:

Formats like BA14 AC9.2 AZ.2.6 all work. Add 1-10 waypoints at a time. Waypoint is the center point of the given sector.

For more exact waypoints, use this format to add a point:

<kadd 200311 192300

This adds an exact map coordinate (x,y) point; get coordinates from TWC radar web site or Full Mission Builder. You can add only one at at time. Formatting characters (,) are ignored, os for example you could enter the above point as:

<kadd (200311, 192300)

How to find waypoint sectors, keypad numbers, coordinates? See below for a detailed explanation.

Main Knickebein commands:

<kstart <knext <kprev <koff <kon <kclear <klist <kinfo <khelp

Most commands can be abbreviated to 2 letters, so <ks, <kn, <kp, <kl, <kd, <kc, <ki, <kh etc

<kstart is the most common command and so can be abbreviated <k.

Explanation of commands:

<kstart 4 or <k 4 - starts Knickebein @ waypoint #4
Starts with waypoint #1 if none given.

So, for example, you would add a series of waypoints and start following the first one via these two commands:

<kadd AE21 AB1.2 AC9.8.2
<kstart

<knext - skip to next waypoint and start following it

<kprev - back to previous waypoint and start following it

<koff - display off

<kon - display back on & continue to previous waypoint

<klist - list waypoints along with waypoint numbers for use in <kstart and <kdel

<kdel 4 - delete waypoint #4

<kclear - clear all waypoints

<kinfo - info about current waypoint, including start and end points and map sectors, and the magnetic heading you will need to be on to follow the beam

<kstart <knext <kprev will all vector you from wherever you currently are to the given waypoint. So you can <kadd a large number of potential
targets before takeoff, then during flight <klist <knext <kprev and/or <k 5 to select the one you want, and vector direct from where you are to it.

Knickebein in-game display and how Knickebein works
Knickebein used one narrow beam to keep pilots on course to target and another beam crossing the first to indicate when target was reached.

On your display, the directional beam is shown via symbols + (turn right), - (turn left), or = (you're right on).

The second beam (distance to target) is shown via symbols | (1 km) or . (100 meters)

Display uses your HUD. Here are some examples of how it might look:

----||||||
++++++||||||||
=....
=*

Each + or - is 100 meters left/right of the beam center (=)

Each | or . represents 1km or 100m from cross beam, max 10 km shown (both the main & cross beams were *narrow* beams--possibly even narrower in real life than indicated here.)

The |||||||||| indicator shows a maximum of 10 km from the cross beam. It starts at |||||||||| and remains there until y ou hit the crossbeam, when it will start to count down by km and then by 100 m (.) units.

At =* you are on target within a 100 meter square, the approx. accuracy of the historic Knickebein system.

Example: How to bomb with Knickebein

For example, to bomb with the system, you could use two methods:

Method #1: Knickebein wayfinding and alignment, final drop with bomb sight

* Set up a series of waypoints to take you into your target on the desired course, with the final waypoint being the planned target
* Once you are on course and close enough to see the target, switch to your regular bomb sight and proceed.
* The advantage of Knickebein in this situation is you can ensure navigation to the target even in an area you are unfamiliar with, and precise alignment with the target from a far longer distance than you can see--even further than you can see in ideal conditions. In less than ideal conditions, the advantage is even more apparent.
* These advantages are the reason systems like Knickebein where implemented by both sides during WWII.
* See for example https://en.wikipedia.org/wiki/Gee_(navigation) and https://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_the_Beams

Method #2: Knickbein for wayfinding, alignment, and bomb drop

* Set up a series of waypoints to take you to your target. But this time, instead of making the final waypoint the precise location of your target, do some planning nad calculation to determine your planned altitude and make the final waypoint your bomb-drop point.
* Fly the waypoints and when you hit =* at the final waypoint, drop bombs.
* Both sides used this type of system in WWII, especially to hit area targets like factory complexes or airports at night or in bad weather.
* With an accuracy of 100 meters and some uncertainty due to bomb drop calculations, you're not going to hit a postage stamp with this sytem but you could certainly hit an airport or industrial area.

How to find coordinates or sector numbers of your waypoints

This link with screenshots and explanation of Knickebein use also discusses how to find sectors and/or coordinates for your waypoints.

In brief: You can get sector names, keypads, and exact coordinates from the TWC radar/map system found here.

The Tactical Campaign server contact plotting map is password protected to trained operators on each side during the campaign. So you could ask your side's radar operator to locate a coordinate for you. Or you could enter the TWC Mission Server radar (password given at the link above) to find locations and coordinates--Mission Server uses the same coordinate system as Tactical Campaign server.

Other ways to get coordinates:

* The x,y coordinates for the full map are available in Full Mission Builder which is built into your CloD game (look under menu "Extras"). You would have to research recon photos, then find that location in FMB, find the exact coordinates using FMB, record them for later use, then add them in-game with a command like <kadd 24000 340243 <kadd (24000, 340243).

* Sector coordinates like AB12 or AV19 are shown on the in-game map: <kadd AV19 will take you to the center of that sector

* Sector coordinates plus keypad 1-9 can be easily estimated from the in-game map. Look at the map - find the sector number like BA9. Now imagine that sector square is divided into 9 smaller squares, numbered 1-9 like the keypad on a computer keyboard. A command like <kadd AV19.2 will take you to the center of that keypad sector.

You can also get sectors with keypad from the TWC Radar Map mentioned above.

* Sector coordinates with double keypad like AV19.2.1 can also be estimated easily from the in-game map. Once you have a keypad sector like AV19.2, just divide that small keypad sector again into 9 squares numbered 1-9 like a computer keypad. You can estimate this pretty closely just using the in-game map.

You can also get double-keypad sectors from the TWC Contact Plotting Map or from in-game objective lists (Tab-4).

<kadd AV19.2.1 will take you to the center of the double keypad sector.

FYI: Map sectors like AG17 are 10,000 meters on a side. Single keypad sectors like AG17.8 are 3333 meters on a side. Double keypad sectors like AG17.8.3 are 1111 meters on a side. The Knickebein system is accurate to a 100-meter square if you hit the =* point exactly. So you can see why you might want exact coordinates of a location if you are precision bombing, whereas sectors might be plenty good enough for general navigation.

Information leakage: Inevitable and historical
As mentioned above, when you enter your waypoints, the information is in the chat window and so it "leaks" to all players online. However, this is similar to the situation in WWII, where there was no way to prevent the opposing side from being aware of your navigational aids, and using them or subverting them for their own purposes. Both sides were aware of this and came up with various schemes for using or subverting their and the enemy's systems to gain advantage for themselves or to mislead the enemy in various ways.

Can you ride the beam and drop your bombs accurately on target at dusk or at night, in good and bad weather, as historic WWII-era pilots did?

<<<End Knickebein system help>>>

 

При помощи этой фигни только фрагов в заблуждения вводить :lol:

Я уж лучше по старинке. :gamer:

Edited by I./KG40_BOPOH

Share this post


Link to post
Share on other sites

Еще картинки с альфы.
На этот раз скины "Томагавка".

TFS 5.0 Tomahawk MkII KJ-B на котором летал Johnny Van Nus 4 Sqn SAAF Июнь 1942.

1653614393_TomahawkMkIIKJ-BSAAF4SqnJohnnyVanNusJune1942(3).thumb.jpg.14d477fe8f2b34367e46a8126243a3eb.jpg

 

881219772_TomahawkMkIIKJ-BSAAF4SqnJohnnyVanNusJune1942(4).thumb.jpg.0fc55a0ed6eab64364981e0462de9555.jpg

 

TFS 5.0 Tomahawk MkII DB-D на котором летал F/O Aitken 2 Sqn SAAF Ливия, конец 1941.

 

29104027_TomahawkMkIIFOAitken2SqnSAAFLibyaendof1941(2).thumb.jpg.057fad9b1ca8acdb6b9a80e8c906400b.jpg

 

780688974_TomahawkMkIIFOAitken2SqnSAAFLibyaendof1941(3).thumb.jpg.a21df185dbd7e6d09fdbc3ede679e524.jpg

 

Опознавательные круги SAAF содержат также круг оранжевого цвета, что вы можете увидеть на скриншотах.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...